IME, Staj ve Bitirme Tezi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

STAJ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

  1. Ne zaman staj yapabilirim?

Öğrenciler, 2. sınıftan ders aldıktan sonra veya 3. sınıftan ders aldıktan sonraki yaz döneminde stajlarını yapabilirler. Dönem içinde veya yarıyıl aralarında staj yapılamaz.

  1. Staj için İş Sağlığı ve Güvenliği sertifikası almak zorunda mıyım?

Evet. Staj yapmak isteyen öğrenciler staj öncesinde, lisans öğretimi dönemlerinde ders olarak ya da kamu veya özel kuruluşlarca verilen “İş Sağlığı ve Güvenliği” dersini veya sertifikasını almak zorundadırlar.

  1. Stajımı ne kadar süreliğine yapabilirim?

Staj en az 20 en çok 48 işgünüdür.

  1. Hafta sonu çalışmam durumunda bu süre staj süreme dahil midir?

Evet. İşyerinin cumartesi günleri çalıştığı belgelendiği takdirde cumartesi günü altıncı işgünü olarak sayılır.

  1. Resmi ve dini bayram tatiller işgünü olarak sayılır mı?

Hayır. Resmi ve dini bayram tatilleri iş günü olarak kabul edilmez.

  1. Staj yerimi kendim mi bulmalıyım?

Evet. Öğrenciler staj yerlerini kendileri bulmak ile yükümlüdür.

  1. Hangi kurumlarda staj yapabilirim?

Öğrencilerin staj yapmak istedikleri kurum veya kuruluşların uygun olup olmadığına yönelik başvuru, öğrenci tarafından Fakülteye gerekli evrakların teslimiyle yapılır. Bölüm Staj Komisyonu tarafından karara bağlanır ve öğrenciye ilan edilir. Kamu kurumlarında staj ile ilgili detaylı bilgi elde etmek için tıklayınız.

  1. Staj yerimi değiştirebilir miyim?

Evet. Ancak, öğrenci, Bölüm Staj Komisyonundan onay almadan staj yerini değiştiremez, değiştirdiği takdirde stajı geçersiz sayılır.

  1. Staj süresi içerisinde iş yerimden izin alabilir miyim?

Hayır. Öğrenci staj yaptığı kurumun mesai saatlerine uymak zorundadır. Öğrenci staj süresince zorunlu olmadıkça izin alamaz. Stajlara fiilen devam zorunluluğu vardır. Staj yaparken sağlık raporu alan öğrenci, raporlu olduğu gün kadar stajına devam eder.

  1. Stajım 20 günden az olursa geçersiz sayılır mı?

Evet. Staj süresi herhangi bir nedenle 20 iş gününün altına düşen öğrencinin stajı eksik ve geçersiz sayılır.

  1. Staj süresinde aldığım sağlık raporunu okula vermeli miyim?

Evet. Öğrenci, staj süresi içerisinde alınan sağlık raporunun aslını başlangıç tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde fakülte sekreterliğine bildirmek zorundadır.

  1. Stajdan vazgeçebilir miyim?

Evet. Ancak öğrenci, staj başlangıç ve bitiş tarihlerinin değişmesi veya stajdan vazgeçmeye karar vermesi durumunda bu kararını 5 iş günü öncesinden Fakülte Sekreterliğine bildirmek zorundadır. Aksi halde 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu gereği doğacak cezai yükümlükleri kabul ettiğini taahhüt eder.

  1. Staj için okulum bana herhangi bir ücret ödeyecek mi?

Hayır. Üniversite, staj yapan öğrencilere herhangi bir ücret ödemekle yükümlü değildir. Öğrencilerin staj yaptıkları kurum ile aralarındaki mali ilişkiler Üniversitenin yükümlülüğünde değildir.

  1. Okul sigortamı ödeyecek mi?

Evet. Dekanlık tarafından staj yapacak her öğrenci için Staj yapan öğrenciler hakkında 5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca iş kazası ve meslek hastalığı sigortası uygulanır. Bu öğrencilerden bakmakla yükümlü olunan kişi durumunda olmayanlar hakkında ayrıca genel sağlık sigortası hükümleri uygulanır. Bu fıkra kapsamında ödenecek primler 5510 sayılı Kanunun 87 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca Fakülte tarafından karşılanır.

  1. Staj raporu nedir? Ne zaman ve nereye teslim etmeliyim?

Stajyer öğrenci, staj çalışmaları süresince işyeri staj sorumlusunun direktifleri çerçevesinde yaptığı işleri, gerekli belgelerle birlikte staj usul ve esaslarında belirtildiği şekilde staj raporunu düzenleyerek staj sorumlusuna onaylatmak zorundadır. Öğrenciler staj raporlarını staj takviminde ilan edilen son teslim tarihine kadar Bölüm Staj Komisyonuna teslim etmek zorundadır. Bu süre geçtikten sonra sunulan staj raporları değerlendirmeye alınamaz.

  1. Stajım nasıl değerlendirilecek?

Öğrencilerin sunmuş olduğu staj raporları ve öğrenci değerlendirme formları, Denetçi Öğretim Üyesi tarafından değerlendirildikten sonra, Bölüm Staj Komisyonu tarafından incelenir ve uygunlukları karara bağlanır. Staj raporu ve belgeleri uygun bulunan öğrenciler stajlarını yapmış sayılırlar.

  1. Staj dersi için muafiyet başvurusu yapabilir miyim?

Evet. Fakülteye ilk kez (birinci sınıf) kayıt yaptıran bir öğrenci, daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumunda yapmış olduğu staj için muafiyet talebinde bulunabilir.

  1. Stajımı İzmir’de yapmak zorunda mıyım?

Hayır. Farklı bir şehirde ya da ülkede staj yapılabilir.

  1. Staj ile ilgili gerekli belgeleri nereden temin edebilirim?

İzmir Bakırçay Üniversitesi, İşletme Bölümü web sayfasından elde edebilirsiniz.

  1. Staj süreci ile ilgili takip etmem gereken adımlar nelerdir?

Staj süreci ile ilgili takip etmeniz gereken adımlar için tıklayınız.

 

BİTİRME TEZİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

  1. Bitirme tezi dersi nedir?

Mezuniyet öncesinde öğrencilere bir bilimsel araştırmanın nasıl yürütüldüğünü öğretmeyi amaçlayan uygulamalı bir derstir.

  1. Bitirme tezi dersini seçmek zorunda mıyım?

Hayır. Öğrenciler staj, işletmede mesleki eğitim ve ders seçerek de mezun olabilirler.

  1. Bitirme tezi dersini nasıl seçeceğim?

Ders kayıt haftasında öğrenci bilgi sistemi üzerinden dönem dersleri içerisinden bitirme tezi dersini seçebilirsiniz.

  1. Bitirme tezi dersini almak için önceden takip etmem gereken bir süreç var mı?

Hayır. Ancak İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında dersi almaya yetecek AKTS’nizin bulunması gerekmektedir.

  1. Bitirme tezi için danışmanımı kendim seçebilir miyim?

Hayır. Ancak İşletme Bölüm Başkanlığı tarafından dersi seçen öğrencilerin çalışmak istedikleri Ana Bilim Dalı bilgisi toplanmakta ve öğrencinin tez yazmak istediği konuda çalışan bir danışman öğretim üyesi atanmaktadır.

  1. Bitirme tezim en az kaç sayfa olmalı?

Bitirme tezi, yazım kılavuzu dikkate alınarak en az 20 sayfa olmalıdır.

  1. Bitirme tezi değerlendirmesi nasıl olmaktadır?

Bitirme tezi notu öğrenci performansına göre danışman öğretim üyesi tarafından verilmektedir. Tezin ara sınav değerlendirmesi, öğrencilerin dönemin en geç yedinci haftasında teslim ettikleri bir ilerleme raporu üzerinden gerçekleştirilir. Söz konusu rapor tezin nihai değerlendirmesi için gerçekleştirilecek savunma sınavında jüri üyeleriyle paylaşılır.

  1. Bitirme tezim bir jüri tarafından mı değerlendirilecek?

Evet. Bitirme tezi değerlendirmesi tezin gerçekleştirildiği/ilgili alanda danışman dışında iki öğretim üyesi ile oluşturulan üç kişilik jüri önünde gerçekleştirilir.

  1. Bitirme tezi kapsamında sunum yapmalı mıyım?

Evet. İşletme Bölüm Başkanlığı tarafından düzenlenen bir etkinlikte ya da jüri önünde, lisans öğrencileri bitirme tezi konuları ile ilgili sunumunu gerçekleştirmektedir.

  1. Bitirme tezinin bana katkısı nedir?

Öğrenciler bilimsel bir araştırmada konunun belirlenmesi, ilgili literatürün taranması, veri toplama ve analiz etme ve ulaşılan bulguları yorumlanması ve raporlanması hakkında yetkinlik kazanmaktadır.

  1. Bitirme tezini yazarken uymam gereken yazım kuralları ve şekil şartları nelerdir?

Bitirme tezi, Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yazım kılavuzu esas alınarak hazırlanır. Tezin sayfa sayısı minimum 20’dir. Maksimum sayfa sayısı danışmanın takdirindedir. Yazım kuralları ve şekil şartlarına ulaşmak için tıklayınız.

 

İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Ne zaman İşletmede Mesleki Eğitim yapabilirim?

Öğrenciler, eğitimlerinin 8. yarıyılı içerisinde, ilgili yıl için ilan edilen akademik takvime uygun olarak 14 hafta süre ile İşletmede Mesleki Eğitim yapabilir.

2. İşletmede Mesleki Eğitim için İş Sağlığı ve Güvenliği sertifikası almak zorunda mıyım?

Evet. İşletmede Mesleki Eğitim yapmak isteyen öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitim öncesinde, lisans öğretimi dönemlerinde ders olarak ya da kamu veya özel kuruluşlarca verilen “İş Sağlığı ve Güvenliği” dersini veya sertifikasını almak zorundadırlar.

3. İşletmede Mesleki Eğitimde devam zorunluluğu var mı?

Evet. İşletmede Mesleki Eğitime %80 oranında devam zorunludur. Resmi izin ve mazeretlerin toplamı 14 Haftalık eğitim süresinin %20’sini aşamaz. Bunlar dışında gelişebilecek olağanüstü hallerde (ciddi ve belgelenebilir sağlık problemleri vb.) İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu ve Fakülte Sekreterliğini bilgilendirilmelidir.

4. İşletmede Mesleki Eğitim dersi ile beraber başka ders alabilir miyim?

İşletmede Mesleki Eğitim dersine kayıt olan bir öğrenci, devam zorunluluğu olan bir başka derse kayıt yaptıramaz. Ancak, daha önceki dönemlerde aldığı ve devam zorunluluğunu karşılamasına rağmen not sebebi ile kaldığı dersi, derse devam edememe durumunu göz önünde bulundurarak İşletmede Mesleki Eğitim dersi ile birlikte alabilir.

5. İşletmede Mesleki Eğitim yapacağım işyerini kendim mi bulmalıyım?

Evet. Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim yapacakları işyerlerini kendileri bulmak ile yükümlüdür. Ancak, söz konusu işyerinin uygunluğu Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu tarafından onaylanmalıdır.

6. Hangi işyerlerinde İşletmede Mesleki Eğitim yapabilirim?

Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim yapmak istedikleri işyerinin uygunluğu Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu tarafından onaylanmalıdır.

7. İşletmede Mesleki Eğitim aldığım işyerini değiştirebilir miyim?

Evet. Ancak, ilgili değişiklik yapılmadan önce İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu bilgilendirilmeli ve onayı alınmalıdır.

8. İşletmede Mesleki Eğitim süresi içerisinde iş yerinden izin alabilir miyim?

Evet. Ancak, İşletmede Mesleki Eğitime %80 oranında devam zorunludur. Resmi izin ve mazeretlerin toplamı 14 Haftalık eğitim süresinin %20’sini aşamaz.

9. İşletmede Mesleki Eğitim süresinde aldığım sağlık raporunu okula vermeli miyim?

Evet. Öğrenci, İşletmede Mesleki Eğitim süresi içerisinde alınan sağlık raporunun aslını rapor başlangıç tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde fakülte sekreterliğine bildirmek zorundadır.

10. İşletmede Mesleki Eğitim için okulum bana herhangi bir ücret ödeyecek mi?

Hayır. Üniversite, İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrencilere herhangi bir ücret ödemekle yükümlü değildir. Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim yaptıkları işyeri ile aralarındaki mali ilişkiler Üniversitenin yükümlülüğünde değildir.

11. Okul sigortamı ödeyecek mi?

Evet. 5510 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca iş kazası ve meslek hastalığı sigortası uygulanır. Bu öğrencilerden bakmakla yükümlü olunan kişi durumunda olmayanlar hakkında ayrıca genel sağlık sigortası hükümleri uygulanır. Bu fıkra kapsamında ödenecek primler 5510 sayılı Kanunun 87 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca Fakülte tarafından karşılanır.

  1. İşletmede Mesleki Eğitim raporu nedir? Ne zaman ve nereye teslim etmeliyim?

Öğrenci, İşletmede Mesleki Eğitim çalışmaları süresince işyeri mesleki eğitim sorumlusunun direktifleri çerçevesinde yaptığı iş ve işlemleri kapsayacak şekilde ara ve nihai rapor hazırlamak ve kendisine atananan denetçi öğretim üyesine onaylatmak zorundadır. Öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitim raporlarını akademik takvimde ilan edilen son teslim tarihine kadar Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonuna teslim etmek zorundadır. Bu süre geçtikten sonra sunulan İşletmede Mesleki Eğitim raporları değerlendirmeye alınamaz.

  1. İşletmede Mesleki Eğitimim nasıl değerlendirilecek?

Öğrencilerin hazırlamış olduğu İşletmede Mesleki Eğitim ara ve nihai raporları ve işletmede mesleki eğitim sorumlusunun hazırladığı değerlendirme formları, Denetçi Öğretim Üyesi tarafından değerlendirildikten sonra, Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu tarafından incelenir ve uygunlukları karara bağlanır. İşletmede raporu ve belgeleri uygun bulunan öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitimlerini yapmış sayılırlar.

  1. İşletmede Mesleki Eğitimimi İzmir’de yapmak zorunda mıyım?

Hayır. Farklı bir şehirde ya da ülkede İşletmede Mesleki Eğitim yapılabilir.

  1. İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili gerekli belgeleri nereden temin edebilirim?

İzmir Bakırçay Üniversitesi, İşletme Bölüm’ü web sayfasından elde edebilirsiniz.

  1. İşletmede Mesleki Eğitim süreci ile ilgili takip etmem gereken adımlar nelerdir?

İşletmede Mesleki Eğitim süreci ile ilgili takip etmeniz gereken adımlar için tıklayınız.

  1. İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusunun değişmesi halinde nasıl bir yol izlemeliyim?

İşletmede Mesleki Eğitim gerçekleştirilen işyerinde, yönetici değişikliği (emeklilik, işten ayrılma, İME Öğrencisi veya yöneticinin rotasyonu vb.) olması durumunda öğrenci,  Denetçi Öğretim Üyesini  E Posta  yolu ile bilgilendirmelidir. Ara veya Nihai Raporların değişikliğin gerçekleştiği haftaya kadar olan kısmı Önceki Mesleki Eğitim Sorumlusu tarafından, değişiklikten sonraki kısmı ise  Yeni Mesleki Eğitim Sorumlusu tarafından imzalanmalıdır. Bununla beraber,  değişikliğin gerçekleştiği haftanın raporunda değişikliğin detaylarına dair bilgi verilmelidir.