ARAŞTIRMA ALANLARI
Muhasebe ve Finansman
Muhasebe ve Finansman anabilim dalı bir bilgi sistemi olarak işletmeyle ilgili finansal bilgilerin belirlenmesini, bir araya getirilmesini, irdelenmesini ve ilgililere iletilmesini kapsar. Muhasebe ve finansman anabilim dalı derslerine ilişkin eğitim alan öğrencilerin, ülkenin ekonomik gücüne katkıda bulunan ve ülkenin ekonomik sorunlarına çağın koşullarına uygun bir şekilde çözüm üreten kişiler olarak yetiştirilmesi zorunlu hale gelmiştir. Anabilim dalımızın amacı değişen koşulları göz önüne alarak öğrencilerimize muhasebe ve finansman ile ilgili iş hayatlarında gereksinim duyabilecekleri bilgileri sağlamaktır. Bu anlamda öğrencilerimize içerikleri güncel koşullar çerçevesinde oluşturulan Finansal Muhasebe, Maliyet Muhasebesi, Yönetim Muhasebesi, Finansal Yönetim ve Mali Tablolar Analizi gibi temel dersleri sağlarken; aynı zamanda da seçimlik ders havuzu içerisinde yer alan Yatırım Projeleri Analizi, Uluslararası Finans, Girişimcilik Finansı ve Finansal Kurumlar gibi dersler verilerek lisans düzeyinde bilimsel alt yapıları oluşturulmaktadır.
Yönetim ve Organizasyon
Örgütler her geçen gün çeşitlenmekte, yayılmakta ve daha karmaşık hale gelmektedir. Bu durum örgütlerin yönetilmesine ilişkin anlayışın da geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Örgüt, yönetim, örgüt kuramı, örgütsel davranış, insan kaynakları yönetimi, stratejik yönetim ve girişimcilik gibi bilim dallarını içeren yönetim ve organizasyon anabilim dalında UAK’un Ekim 2020’de belirlediği araştırma alanları şunlardır: Deniz İşletmeciliği, Endüstriyel Organizasyon, İnsan Kaynakları Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Yönetişim, Örgüt ve Grup İletişimi, Örgütsel Davranış, Sağlık Kurumları Yönetimi, Stratejik Yönetim, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Kurumlar, Strateji Yönetim Psikolojisi, Etik ve Uygulamalı Etik, Hastane İşletmeciliği, İş ve Örgüt Sosyolojisi, Kalite Yönetimi, Örgüt Ekonomisi, Örgüt Kuramı, Örgüt Kültürü, Sağlık İşletmeciliği ve Yönetim Sosyolojisi
Üretim Yönetimi
Bir işletmenin ürün veya hizmet yaratma süreçlerinde yer alan tüm sistemlerin tasarımı, planlanması ve bütünleşik olarak takibiyle ilgilenen bir alandır. İşletme hedefleri doğrultusunda süreç stratejilerinin seçimi, bunlara uygun kapasite ve bütünleşik üretim planlarının yapılması gibi önemli yönetsel kabiliyetleri sağlamaktadır. Proje yönetimi, tahminleme, tesis yer seçimi, ürün ve hizmet kalitesi, malzeme ve envanter yönetimi, teknoloji yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, kurumsal kaynak planlama, tesis içi yerleşim ve ergonomi gibi birçok önemli çalışma alanını içeren bu disiplinde, ağırlıklı olarak karar vericilerin hem nitel hem nicel kriterlerinin ele alındığı istatistiksel ve matematiksel yaklaşımlar kullanılır.
Pazarlama
Pazarlama, tüketiciler için değer yaratan unsurların tasarlanması ve uygulanmasıyla ilgilenen bir disiplindir. Bu disiplinin araştırma alanı hem işletmelere hem de tüketicilere odaklanmaktadır. İşletmeler açısından ürün, fiyat, dağıtım ve pazarlama iletişimi gibi konular başta gelmek üzere işletmenin diğer fonksiyonlarıyla olan ilişkisi, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgisinin yönetimi, rekabet ve büyüme stratejileri gibi pek çok başlık pazarlama alanının kapsamında yer almaktadır. Tüketici tarafında ise tüketici davranışları, karar verme süreçleri, bu süreçleri etkileyen faktörler ve farklı tüketim yaklaşımları gibi konularla birlikte tüketiciyi anlama çabasına yardımcı olabilecek psikoloji, sosyoloji ve nörobilim gibi çeşitli alanlarla etkileşim içerisindeki pazarlama, çok disiplinli bir çalışma alanıdır. Bunun ötesinde kar amacı gütmeyen kurumlar için pazarlama, sürdürülebilirlik, bilinçli tüketim, yeşil pazarlama ve paylaşım ekonomisi gibi başlıklar da pazarlama tekniklerinin ve yaklaşımlarının incelendiği araştırma alanlarıdır.
Sayısal Yöntemler
Sayısal Yöntemler, işletmelerin nesnel başarım seviyelerinin doğru tespiti ve iyileştirilmesiyle ilgilenen bir yönetsel disiplindir. Ağırlıklı olarak yöneticilerin karar verme süreçlerine yardımcı olan yöntemleri içermektedir. Başta işletme süreçlerine ait verilerin analizlerini ve çeşitli işletme problemlerinin matematiksel modellerinin geliştirilerek çözümünü sağlayan İstatistik ve Yöneylem Araştırması gibi bilimlere dayanan bu alan, stratejik veya operasyonel tüm yönetsel kararların optimal veya optimale yakın olarak alınmasını sağlayan kuramsal tabanı ve pratik yöntemleri içermektedir. Yatırım kararlarından çok ölçütlü optimizasyona, kalite kontrol ve yönetiminden karar destek sistemlerine kadar birçok araştırma alanı bu disiplin çatısı altında buluşmaktadır.